Wednesday, September 28, 2011

Vannmelon Martini (med eller uten alkohol)

Er du ute etter en forfriskende og enkel drink for din sommerfest eller picnic? Her er en du kan lett gjøre for alle, med eller uten alkoholholdig innhold.

Vannmelon er i sesong, og det gjør en stor forfriskende, og fargerike, drikke. Før festen skive og "juice" vannmelon slik at du har fersk juice på hånden. Hvis du ikke har en juicer, deretter kan du prøve å knuse frukt i et dørslag eller fin sil, eller å sette små biter i blender. Ha saften i en liten krukke eller krukke. Jeg anbefaler å sette dette i kjøleskapet, eller til og med i fryseren, før festen. Pass på at det ikke fryser hardt, men litt slushy blir drinken litt bedre.

Vannmelon Martini

Martini er alltid best hvis tjent nesten frysing. Sørg for at alle ingrediensene er iskalde, og at du ikke skimp på risting. Godt ristet martini vil resultere i en kald martini dine gjester vil snakke om i uker framover. Jeg finner at hvis jeg slapp min martini shaker og fyll martini glass med litt isvann som jeg forbereder drikken den produserer den perfekte martini!

Ingredienser:
• 0,5 unse frisk sitronsaft
• 1 unse Midori ® melon likør
• 1 unse sitrus vodka
• 1,5 gram fersk vannmelon juice

Legg alle ingrediensene i en shaker og rist inntil ganske godt avkjølt, ca 30 sekunder. Sil i et avkjølt martini glass. Pynt med et tynt sliver eller trekant av fersk vannmelon.

Vannmelon Spritz

Hvis du gjester foretrekker drikke uten alkohol, eller dersom det er barn til stede, så kan du forberede drikke akkurat som du gjorde ovenfor, inkludert riste den og sette den i et martini glass, men erstatte en unse av søt og sur blanding, 7up eller Sprite i stedet. Jeg anbefaler at du blande og riste drikke først, og deretter legge til carbonated brus og rist bare å blande, slik at den ikke "eksplodere" eller bruse over i shaker eller blir flat.

No comments:

Post a Comment