Sunday, January 1, 2012

Hvorfor gjør i forveien oppskrifter fungerer så bra å redusere Stress middagsselskap?

En av de "triksene" Jeg finner mest nyttig for hosting stress-fri middagsselskaper er å gjøre noen av oppskrifter fremover. Jeg finner at mange siste øyeblikk jobber kan overvelde meg, så jeg planlegge å eliminere så mange som mulig.


Mer retter du kan forberede en dag, eller noen timer før gjester ringer din doorbell, jo mer du redusere stress. Her er noen grunner:


· Du unngå en siste øyeblikk krise Hvis forberedelse tar lenger tid enn du trodde det ville.


· Hvis du liker å lage mat, har du anledning til å nyte hva du gjør i stedet for følelsen panisk om en tidsfrist


· Du har tid til å rydde opp etter at du koker.


· Hvis det er en katastrofe, du brenne si noe, du har god tid til å komme opp med en alternativ plan.


· Hvis du har klargjort dessert fremover, trenger du ikke forlate bordet på en lang strekke, akkurat når samtalen er å få virkelig interessant.


Sette din egen fantasi til å fungere for deg! Prøv å forestille deg gjennom de siste øyeblikk jobbene du nødt til å få middag på bordet, og redusere dem til et minimum du føler deg komfortabel med. Det hjelper for å tenke om hva alle de siste øyeblikk jobbene er: fastsetter isen vann pitcher, belysning stearinlys, plassere varer i serverer retter og får gjestene til tabellen.


For øvrig, er mange av disse jobbene som gjestene kan gjøre.


Hva er din grad av toleranse for siste øyeblikk jobber?
Nå spør deg selv hva ditt nivå av toleranse er for siste øyeblikk jobber? Hvis det er lav, bør du tenke på å finne noen oppskrifter som minimerer absolutt siste øyeblikk arbeid. Dette gjelder spesielt hvis du er en uerfaren cook.


Noen oppskrifter som jeg stoler på er lag i forveien, og noen er bare elementer som jeg kan ta hjem fra butikken og satt i fin serverer retter.


Noen kokker gjøre selv alt fremover. Hvis du elsker stews, lasagna og casseroles, så kunne du gjøre det også.


Men jeg foretrekker ofte serverer en deilig steke lam eller biff eller kylling som spesielle element på menyen. Heldigvis er disse rettene de du kan sette i ovnen og la til seg selv mens du gjør andre ting.


Hvis du kan legge til poteter og grønnsaker steke mens det kokker har du nesten alle fordelene av lag i forveien. Når du pop dem i ovnen ved siden av steke kan du ganske godt ignorere dem til de tilberedt.


Så pleier jeg å fokusere på å finne forretter, salater, siden retter og desserter som jeg kan gjøre fremover eller satt ut rett fra lageret, eller grønnsaker jeg kan lage mat sammen med en steke. Deretter kan jeg konsentrere seg om siste øyeblikk-elementene som slicing en stek, gjør saus og å få ting på bordet.


Trolig er den viktigste kategorien for meg appetittvekkere. Jeg synes det er for stressende å være travelhet på matlagingen noe mens doorbell ringer. Hvis du er vert for selv kan det hende at det samme.


Så prøver jeg å ha et repertoar av lag fremover eller kjøpe i forveien Forrett oppskrifter som fungerer for meg. Ofte tjene jeg mer enn én, siden noen av mine gjester som å holde oss til svært lys forretter og andre nyter heartier seg.


Du kan bygge din repertoar av lag fremover oppskrifter for ditt hjem middagsselskaper. Jeg foreslår at du starter med forretter. Hvis du vil se noen av mine favoritter, bare gå til min lag i forveien appetittvekkere side på nettstedet mitt.


Nyt minimere hosting stress og ser på gjestene dine øyne lyse opp ved synet av din velsmakende, godt presentert appetittvekkere.

No comments:

Post a Comment