Monday, September 17, 2012

OK, jeg har gjort min Espresso, nå hva gjøre jeg gjøre med melk?

Jeg gjorde alle de riktige tingene å lage espresso hjemme. Jeg kjøpte meg en god espresso machine. Jeg har lært hvilke espresso bønner har den beste smaken og hvordan å slipe dem til riktig finhet. Jeg klarte å sette inn miniprogrammet med grinds, kjent som en portafilter i espresso-maskin, låse det på plass, slå på maskinen og fortelle henne rip. God espresso!


Men jeg ønsket en cappuccino. Sue ønsket en latte. Tid til å finne ut hvordan å dampe melk.


Sue er alltid dieting, så hun ønsker nonfat melk. Jeg fant ut at lav fett og nonfat melk skum virkelig enkelt. Hel melk tar mer praksis. Samme med halv og en halvdel hvis du ønsker en breve.


Noen espresso maskiner har en innebygd i damp munnstykke og noen ikke. Du må kanskje kjøpe en separat dampbåten. Jeg anbefaler at du henter en espresso-maskin med en innebygd. Sparer plass.


Den første tingen å gjøre er å sette som rustfritt stål-mugge og melk i kjøleskapet å bli kaldt. Start alltid med dem kaldt. Og deretter min neste læringskurve kom med huske å fylle pitcher om en tredje til en halv full. Melk utvides veldig bra når det er steames. Det tar bare én gang å skum opp, overflyt og treffer gulvet for å huske å starte med en mugge ikke mer enn halv full.


Start ved å sette munnstykket på overflaten av melk og slå damp på full. Melk skal begynne å skum, så holde å senke pitcher slik at munnstykket er like under overflaten av melk. Om en halv tommen vil gjøre fine. Du kan skru ned trykket når skum virkelig begynner å stige, eller bare ta pitcher bort. The milk er nå bare om på kokepunktet.


Nå er her noe viktig. Ikke la det koke. Dette er en annen måte å få melk til overflyt pitcher. Eller enda verre, den smaker brent. Ugh. Stygg.


Din steamed melk bør ha små bobler helt gjennom det, og det bør være en lett skum på toppen. Det er du. That's it. Nå går du gjøre uansett espresso drikke du ønsker. Neste kan opp du lære å lage alle de fancy design i toppen.

No comments:

Post a Comment