Tuesday, February 7, 2012

Fikk spirer?

De er ikke bare bra for deg, men de smaker godt, også. Spirer er også en stor kilde til vitaminer, fiber, protein, anti-oxidants, andenzymes. En spire produseres når et frø starter vokser i en grønnsak. Spirer kan vokse fra frø av grønnsaker, korn, for eksempel buckwheat og bønner. Mens Mung bønner er kanskje den vanligste kilden til spirer, kan du også få gode resultater fra lentils, soyabønner og chickpeas bare for å nevne noen.


Spirer kan dyrkes nesten hvor som helst, og beste er at du bare trenger noen få grunnleggende forsyninger for å komme i gang. Ved å følge noen enkle trinn, kan du motta en kontinuerlig tilførsel av næringsrik spirer.


Mens det er flere kommersielle produkter tilgjengelig å dyrke spirer, er her noen av de enkleste metodene for å hjelpe deg i gang.


-Voksende spirer i blomst Pots-


1. Starte med en ren leire- eller plast blomst. Kontroller at det er et hull i bunnen av potten å sikre god drenering. Deretter Plasser et stykke cheesecloth eller muslin i bunnen av potten over hullet slik at frø/bønner ikke kan faller ut.


2. Deretter suge frø eller bønner over natten, og deretter sette dem inn i potten. Fjern eventuelle er ødelagt eller skadet. Dekke anlegget potten med en parabol.


3. En gang om dagen, hold potten under rennende vann i noen minutter. Dette er å suge frø/bønner grundig.


4. Når spirer begynner å vise, fjerne parabolen og dekke potten med et stykke klar plast brytes å la i lyset. Plasser sprouting potten i nærheten av et vindu som lar dagslys, men er ikke i direkte sollys.


-Voksende spirer i magasin-


1. Suge frø eller bønner over natten. Fjern eventuelle er ødelagt eller skadet før du begynner sprouting prosessen.


2. Velg en lav, flat parabolen (som en pie plate) eller skuffen. Du kan kjøpe voksende skuffer overalt der planting forsyninger selges.


3. Neste, fordelt på et 2-tommers lag av jord og skvette deretter gjennomvåt frø eller bønner på jord.


4. Dekke frø/bønner med fire lag av fuktig avis.


5. Dekk på toppen av bakken med Fjern plast brytes.


6. Når spirer begynner å løfte luken plast (vanligvis om tre dager) fjerne avisen.


7. Sett skuffen i et vindu slik at lyset kan bli spirer grønn. Trenger du en plass å plassere sprouting skuffen som mottar dagslys, men er ikke i direkte sollys.


8. Fordi tynt lag jord tørker ut raskt, vann to ganger hver dag.


9. Etter ca 8-10 dager, vil du ha spirer høy nok å høste.


-Voksende spirer i en krukke-


1. Sug i frø, korn eller bønner i lunket vann over natten i en stor munn glasskanne. Fjern eventuelle er ødelagt eller skadet før du begynner sprouting prosessen. (Sprouting øker frø volumet. 4-spiseskjeer vil være tilstrekkelig for en kvart størrelse beholder.)


2. I morgen, Hell av vannet i glasset og skyll frø/bønner grundig.


3. Sted et stykke cheesecloth eller muslin munningen av glasset. Bruk en gummi band for å avholde materialet trygt på plass. Dette gjør skylling lettere.


4. Hvis du vil beholde spirer stadig fuktig, kan du gjenta den skylling 2 - 3 ganger om dagen. Husk å tappe eventuelle overskytende vann fordi spirer ikke bør stå i vann.


5. Holde glasset unna lyset for de første dagene.


6. Når frø/bønner begynner å spire, for (vanligvis om frem dag) flytte glasset inn i lyset for å aktivere klorofyll og grønn spirer.


-Fangst og lagring av spirer-


Nylig Ferdigspirede korn, såkorn og spirer, øke i verdi for mat i den aller første perioden med vekst. Korn skal høstes og spist fra når de er seks dager gamle før de er 4-5 tommer. Til innhøstning, er det bare å ta din kjøkken saks og klippe ut det du trenger.


Spirer fra bønner, erter, etc., er klar tidligere og kan spises når de er 3-6 dager gamle, avhengig av hvilken type skudd. For tuter vokst i ingen jord eller i seedet magasin, kan du høste grønne "gress" når det begynner å vokse. Spirer, fra korn sådd i glass, er klar før, og er spiselig selv før de blir grønne. Frøene som ble sådd i jord ta litt lengre tid.


Hvis det er nødvendig, vask spirer fullstendigt å fjerne frakken frø. Spirer må lagres i kjøleskapet når de er klar til å spise. Innlegge spirer tett forsegling poser, og de forblir flavorful og skarpe for en til to uker. Skylling spirer daglig under kaldt vann kan forlenge livet.


Spirer kan bli fryst ved Blanchering dem over damp i tre minutter og deretter kjøling dem i isen vann. Tøm dem og pakke i fryseren beholderne.


Ved økende ditt eget spirer, du vil spare penger fordi det er mindre kostbart å kjøpe frø spire og vokse og høste spirer selv enn det er å kjøpe spirer fra et marked. Sprouting hjemme tar bare et par minutter om dagen, og kan produsere en god del av din daglige krav av næringsstoffer som du trenger fra råvarer. Problemene er mindre kostnadene er lave og helsen er fantastisk.

1 comment:

  1. Jeg er nå fullstendig finansiell fordi jeg lånte fra LFDS. Jeg vil bringe dette til kunngjøringen til publikum om hvordan jeg kom i kontakt med LFDS etter at jeg mistet jobben og ble nektet lån av banken min og andre økonomiske institusjon på grunn av min kredittscore. Jeg kunne ikke betale barnas avgifter. Jeg sto bak på regninger, i ferd med å bli kastet ut av huset på grunn av min manglende evne til å betale husleien. Det var i løpet av denne perioden barna mine ble tatt fra meg av fosterhjem. Så bestemte jeg meg for å søke etter midler på nettet der jeg mistet $ 3707 som jeg lånte fra venner som jeg ble dratt av av to online låneselskaper. Inntil jeg leste om: Le_Meridian Funding Service (lfdsloans@outlook.com / lfdsloans@lemeridianfds.com) et sted på internett, var fortsatt ikke overbevist på grunn av det jeg har vært igjennom før en slektning av meg som er presteskap også fortalte meg om den pågående låneplanen til LFDS til en veldig lav rente på 1,9%% og nydelige avdragsbetingelser uten straff for mislighold av betaling. Jeg har ikke noe valg enn å også kontakte dem som jeg gjorde gjennom tekst + 1-989-394-3740 og Herr Benjamin svarte tilbake til meg. Den dagen var den beste dagen i livet mitt som aldri kan glemmes når jeg motta et kredittvarsel på $ 400 000,00. Usd-lånebeløp jeg søkte om. Jeg benyttet meg av lånet effektivt til å betale opp gjelden og starte opp en bedrift, og i dag er jeg og barna mine så glade og oppfylle. Du kan også kontakte dem via e-post: (lfdsloans@outlook.com / lfdsloans@lemeridianfds.com) WhatsApptext hjelpelinje: + 1-989-394-3740 Hvorfor gjør jeg dette? Jeg gjør dette for å redde så mange som trenger et lån for ikke å bli offer for svindel på internett. Takk og Gud velsigne dere alle, jeg er Oleksander Artem fra Horizon Park BC, Ukrain.

    ReplyDelete