Sunday, July 1, 2012

Hva i verden er en OST ostemasse?

Jeg er en jente som Wisconsin slik jeg liker å tenke at jeg vet OST. Det er ett av produktene staten er godt kjent for, og er noe jeg vokste opp spise ganske ofte, spesielt under ferien. Det var fordi vi brukte til å motta en 5-pund blokk med OST hvert år som en julegave. Fem pund av ost var en masse ost å spise, selv for en familie som vårt som elsket OST, men siden vi fikk vanligvis Cheddarost jeg tankene ikke. Cheddar var min favoritt OST, da jeg var barn, og fortsatt er min favoritt type OST.


De fleste ost curds (minst de gjort i Wisconsin) er et cheddar OST-produkt. Og selv om navnet antyder at de kan være en "mindre enn velsmakende" element, de er deilig! Cheddar ost curds er i utgangspunktet hva Cheddarost er før den trykkes i en blokk og alderen (Cheddarost du ser i din butikk er alderen – vanligvis i minst 60 dager og opptil flere år). Det er en veldig frisk produkt (Tenk baby OST eller nyfødt OST!), og det smaker best når spist så snart etter blir gjort som mulig. I min mening-OST smak curds beste samme dag de er laget, men det er ikke et alternativ for mange mennesker. Jeg er heldig nok å bo i nærheten av flere OST fabrikker som gjør ost curds så jeg gå kjøp dem på dagene de gjøre dem.


Ost curds er tilgjengelige i flere smaker. Selv om tradisjonelle gul/orange-ost-curds er den mest populære og lettest tilgjengelige har jeg også sett og prøvd hvit cheddar ost curds i tillegg til følgende smaker: hvitløk, dill, jalapeno (de har et "kick" til dem), Cajun (også har et "kick" til dem), pesto, chipotle og paprika. Ost curds har en jevn tekstur. Vanlig ost curds har en mild salte smaken. De kommer i deres naturlige formen og formen som er små tilfeldige biter.


Selv om de fleste ost-curds er laget av Cheddarost, er colby mozzarella og monterey jack ost curds tilgjengelige.


Selv om "friske" ost curds kan være tilgjengelig på lokale supermarkedet, er det sannsynlig de er minst en uke gamle på den tiden. Fordi ost curds er en fersk OST produktet de begynner å miste deres smaken ganske raskt. Ost curds er best hvis spist innen en uke for å bli gjort. Hvis du ikke har råd til å gå direkte til en OST-fabrikk for å kjøpe fersk bestille ost curds dem online eller av telefon fra en OST-fabrikk som leveres dem de gjøre dem samme dag. Du vil være glad du gikk til bryet bestille de ferskeste curds mulig.


Én morsom ting om ost curds er at de "Piper." En fersk OST ostemasse vil gjøre en squeaky støy mens du spiser det. Det er en av grunnene til hvorfor barn elsker å spise ost curds.


I tillegg til å spise dem friske, en annen velsmakende måte å spise en OST ostemasse er å deep-fry det (og Ja, en dyp-stekt OST ostemasse er definitivt ikke en "helse mat"). Du kan kjøpe spesielle batter mikser laget spesielt for ost curds, men en allmenn bruk batter blanding som Golden Dipt alle formål Batter Mix (laget av McCormick) fungerer fint. Men personlig, min favoritt type batter for dype stekt ost curds er en øl batter (vet du jeg er fra Wisconsin?).


Hvis du ikke har hatt muligheten til å smake en OST ostemasse ennå, anbefaler jeg prøver dem. Selv om du ikke er en stor fan av ost, du sannsynligvis liker ost curds fordi de et friskt, milde-smake produkt. Glad å spise!

No comments:

Post a Comment