Wednesday, November 14, 2012

Pizza faktisk kan være sunt For deg?

Denne artikkelen kan komme som en overraskelse til deg, spesielt hvis du følger en sunn og næringsrik diett...


Det handler om pizza, svakhet av mange mennesker, inkludert meg. Jeg elsker pizza - har alltid. Jeg sørge for at jeg spiser det i moderasjon, men det er fortsatt en av mine favoritt-mat.


Nå er det gode nyheter for pizza elskere.


Ifølge Men's Health magazine konkluderer forskning at pizza kan være bra for deg. Det er viktig å påpeke, men at vi snakker om ekte pizza-ikke typen som du får fra Pizza Hut, Domino eller frossen mat delen av din supermarked. Med ekte mener jeg pizza laget med ekte skorpe, ekte tomatsaus og ren olivenolje.


Ifølge Men's Health fant forskere skrive i European Journal of Clinical Nutrition at spise pizza kan redusere risikoen for et hjerteinfarkt. I en 4-års studie av nesten 1000 italienerne var de som spiste pizza minst en gang i uken 30 prosent færre sikkert å erfaring et hjerteinfarkt enn folk som ikke ta del av kaken.


Dette bidro til pizza cardio beskyttende ingredienser, blant annet olivenolje og tomatsaus. Og her er en måte å gjøre pizza selv sunnere: topp det med grønnsaker, del-skummet ost og bruke hele hvete skorpe. Du vil da ha et måltid som er faktisk bra for deg.


Kan du få denne typen en pizza i en pizzeria? Du kan være i stand til å finne noen som tilbyr hele hvete skorpe, men jeg tviler på du finner noen som tilbyr en del-skummet ost. Hva du kan gjøre er kjøpe ingrediensene på din lokale matbutikk og lage pizza selv. Snakker av erfaring, dette kan være en morsom ting!


Nyt opplevelsen av å lage din egen pizza og nyter et næringsrikt måltid. Tross alt, er fôring kroppen din med næringsrik mat nummer én ting du kan gjøre for bedre helse.

No comments:

Post a Comment