Tuesday, April 24, 2012

Jordbær Jamming

Vi jamming……strawberry jamming.


Musings på liten farm levende.


Så hvorfor jeg står på kjøkkenet counter, uklare eyed på 9 o'clock om natten, sortering og chopping organisk jordbær, når jeg bør være tucked på sofaen sovner over siste Katie Ffordes? (Jeg har også flere åndssnobb romaner og noen svært interessante og utfordrende metafysiske lesing lined opp, men Katie Ffordes vinner etter en vanlig dag med tre barn, fire hunder, tre katter alle behov for forskjellige former for oppmerksomhet). Vel, forlater byen for landet livet og en bit av land, du bestemmer deg for å vokse noe, ' cos ellers du er bare en by slicker foregi å bli en land-person - som "alle de andre er turister, men jeg er en kulturperler besøkende"-mentalitet. Allikevel, slik at tolv strawberry planter, fire år på har nå blitt en kommersiell (slags) organisk voksende virksomhet og to månedene i året, min kveldene er brukt gjør jam. Få de beste jordbær solgt rett, ingen probs, men det er halvparten så mye på nytt som er avvist på grunn av nei feil av deres egen, en peck mark, liten misdannelse eller whatnot, og hva jeg skal gjøre med dem.


Bryet bor på en gård bringer noe ut alle de tradisjonelle nøysom kvalitetene av våre forfedre – avfall ikke ønsker ikke-alt må bevares, frosset, brukes lønnsomt, ellers hvorfor du legger så mye vekt på å vokse dem i utgangspunktet. Du kan ikke så lob-3 kilo sekunder til bin, sette det ut for søppel samlere og glem om den. For en start, det er ingen søppel samlere, det vil sitte der nedsettende før composted, tiltrekke frukt fluer, ellers kyllinger vil få full på fermenting fruit……… så yummy er deilig strawberry jam resultatet.


Slik snitteaggregat jordbær, hjernen utkoblet, tror jeg hvor heldig å være omgitt av så mye saftig, forfall, duftende frukt, eller som jeg kunne aldri bli begeistret for dem igjen? Skal kyllinger å begynne å legge jordbær flavoured egg snart fra alle avviste avvisninger, og så skal jeg begynne å gjøre strawberry soufflé? Ser på chakra sidene på http://www.aflowergallery.com der en rød blomst er den første chakra, er jordbær første frukt chakra? Og hvis så hva er alle others….orange – appelsiner, easy….yellow – sitroner eller bananas….green – epler... vi gjør good…..now det blir harder….blue…hmmm...cliché blåbær (definitivt ikke Smurf blå men fortsatt blå)... .indigo...er damsons indigo? Eller mulberries (fingrene og barnas klær vanligvis slå flere av en burgunder farge etter høsting dem) …what om violet…Jeg er å få fast nå og springende madly av faget, hva var det?


Jordbær og chakra, noe som fører til helse-og hva Margaret Roberts si jordbær var god for…skin…well to år gamle datteren min brukes til å hjelpe hente jordbær i fjor, til to uker til sesongen hun kom i en massiv hud utslett skyldes overdreven overindulgence forårsaker en allergisk følsomhet, så jeg ikke vil bli rubbing jordbær i hennes hud. Rik i antioksidanter, drepe virus, lavere blodtrykk, hjelpe bekjempe kreft-høres ut som et mirakel frukt til meg. Jeg tror jeg trenger å være mer respekt for dem, tross alt, som kan klager av kveldene brukt i slikt selskap som er verdt.


Copyright Kit Heathcock

No comments:

Post a Comment