Tuesday, December 13, 2011

Verdens beste Pickles

Jeg visste at de var verdens beste pickles øyeblikk jeg tasted en. At første smak fant sted rundt 1950, og jeg har tasted en rekke pickles siden, er en pickle Jakthund faktisk, men jeg har aldri kommet over noe annet så godt.


De kom til oss ved hjelp av min onkel Ronald Smith, som var en elektriker i Bitterroot Valley of Montana der jeg vokste opp. En dag han var gjøre elektrisk arbeid for en bulgarsk familie, og de belønnet ham med pickle utvalg. Han likte det så mye han fikk oppskriften og ga den til sin kone Gladys, som ga det til bestemor Glidewell, som gjorde det, og ga noen til meg, og jeg trodde jeg hadde døde og gått til pickle himmelen.


Og således, selv om de ble en gammel Glidewell familie oppskrift, de er virkelig en gammel bulgarsk familie oppskrift. Bulgarian familien, hvis navn jeg ikke vet, fortalte onkel Ronald at i Bulgaria, når den første tunge frost dreper tomat-vines de sette alle sine slutten av hage grønnsaker – - inkludert de grønne tomater--i en tønne, fylle fat med pickling saltlake, og spise beste pickles i verden alle vinteren.


Det viser seg, skjønt, at pickles' reise fra Bulgaria til USA var bare en etappe av en mer gamle reise. Fordi jeg nevnte dem til en iransk kvinne, og hun sa: "min familie har alltid gjort pickles sånn! Akkurat sånn, bortsett fra vi legge til estragon."


Iran blir det nye navnet på den gamle kingdom of Persia, hvem vet hvor mange århundrer disse pickles gå tilbake?


Det er mer: jeg senere mistet den oppskrift saltlake proporsjoner. Ga noen trodde til sine reiser mellom Persia og Bulgaria, så i en armensk-amerikanske cookbook (spesiell Armenian oppskrifter, publisert i 1949 av armensk General Benevolent Union) og det de var, under "Blandet Pickles nr.2." Det viser seg at verdens beste Armenian pickles er akkurat som verdens beste Bulgarian og persisk og American pickles, bortsett fra de inkluderer dill, og noen ganger grønne bønner og Koriander ætt.


Så er dette et gammelt, gammelt oppskrift som hører til hele menneskeslekten.


SLUTTEN AV GARDEN PICKLES


Grønnsaker:


Grønne tomater *, halvert eller kvart hvis store
Gulrøtter, skrelles og kutt i strimler
I blomkål, florets liten
Baby løk, skrelles, eller større løk halvert eller kvart
Grønne paprikaer, skåret en bred langside stykker
Hvitløk, to skrelles cloves per kvart jar
Middels-hot peppers, to små hele peppers per kvart


Du kan også legge unpeeled og uvokset små cucumbers, zucchini eller lett koke grønn bønne, selv om vi aldri gjorde. Hot peppers legge til eventyr og glede, men hvis du foretrekker å lagre dine tårer for virkelig trist anledninger hvorfor ikke?


Beløpene og proporsjoner avhenger hva grønnsaker du har og hvor mange quarts du planlegger å gjøre. Du trenger ikke å ha de grønne tomatene, og andre ting som kan kjøpes i en butikk. Men du trenger en rekke grønnsaker, og du må ha løk og hvitløk, eller vil du ha ikke verdens beste pickles. Du vil ha verdens ujevne pickles, og det ville være en skam.


Armensk-persisk-bulgarsk saltlake


Legger til 1/4 kopp pickling salt (salt som ikke er iodized), og én kopp hvit destillert eddik ett quart i vann. Ta blandingen til en byll. Dette er nok saltlake for å dekke to quarts av blandet pickles, med en liten venstre.


Behandling


Hermetikkboksfylling instruksjonene i en god, standard cookbook. Eller, hvis du planlegger å spise dem umiddelbart, pakke grønnsaker i ren kvart glass, helle over dem varme saltlake og hold pickles dekket i kjøleskapet. Noen av de mer impressionable grønnsakene som zucchini, vil være klar til å spise i bare to eller tre dager.
________


* De grønne tomatene for denne oppskriften bør være minst tenker på å få moden. En tomat demonstrerer sine tanker langs denne linja ved å få en hvit overlapping på toppen av grønne.

No comments:

Post a Comment